Co ma design do śląskiej godki?

Warsztaty Buła Design – zaprojektuj (sobie) markę

Zadanie

Rozpowszechnienie idei projektowania przy pomocy metody Design Thinking. Aktywizacja młodych ludzi, których interesują nowe media, nowe technologie, marketing i projektowanie.

Narzędzia

Warsztaty Design Thinking
Komunikacja w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram
Media relations

Zespół projektowy

Agnieszka Wyszyńska
Uśka Chomczyk
Agnieszka Jasińska

Partnerzy

On Lemon
Strefa Centralna
High School of New Media

Historia #BułaDesign

Agnieszka (W.) wróciła właśnie z kursu dla moderatorów Design Thinking. Pełna energii i gotowości do działania szybko zamieniła „thinking” na „doing”. W duecie z Uśką wymyśliły i w rekordowym tempie wypuściły w świat informację o pierwszych warsztatach design thinking. Przekaz dla uczestników był prosty: To warsztaty, podczas których poznasz podstawy metody Design Thinking i zaprojektujesz coś dla fajnej śląskiej marki. Założeniem spotkania była praca w przyjaznym miejscu oraz nieskrępowana kreatywność popijana lokalną oranżadą On Lemon.

Nazwa

#BułaDesign to proste połączenie tego, co miało przyciągnąć młodych ludzi na spotkania. Design jako nawiązanie do metody Design Thinking i pożywna bułka (mięsna lub wege) serwowana w porze śniadaniowej (warsztaty odbywały się w piątki od godz. 10:00). Zależało nam, aby nazwa była krótka, prosta i kojarzyła się z działaniem „na luzie”.

Zaangażowanie

Założeniem warsztatów było projektowanie dla konkretnej śląskiej marki. Zależało nam, aby uczestnicy pracowali na „żywym organizmie”, odpowiadając na realne potrzeby znanych śląskich brandów oraz ich odbiorców. W każdych warsztatach uczestniczyła osoba związana z marką (właściciel, pomysłodawca, pracownik), która dzieliła się know how o regionalnym biznesie.

Marki, które zostały bohaterami naszych spotkań:

  • Gryfnie
  • I coal you
  • Zjedz sobie
  • A to dobre warzywa i owoce
  • Browar Hajer
  • Mushi

Wartość dodana

Uczestnicy warsztatów zyskali coś więcej niż podstawową wiedzę o Design Thinking. Z dumą obserwowaliśmy, jak rodzą się nowe znajomości. Pozytywnie zaskoczył nas fakt, że dzięki warsztatom BułaDesign niektórzy uczestnicy znaleźli nową pracę.