Zadanie

Założenie było proste. Mieliśmy stworzyć przestrzeń do rozwoju kompetencji rodzicielskich dla ojców. Skąd wziął się pomysł? Wszystko zaczęło się od młodego małżeństwa, spodziewającego się pierwszego dziecka. Szybko okazało się, że internet pęka od usług i produktów dla mam. Tata małej Ani nie potrafił znaleźć czegoś, co odpowiadałoby na potrzeby przyszłego ojca i wesprzeć w nowej, życiowej roli.

Zespół projektowy

Agnieszka Wyszyńska
Kasia Pikuła

Marka

Zaprojektowaliśmy markę przeznaczoną dla młodych ojców. Zależało nam na pokazaniu wyjątkowej relacji ojca z dzieckiem. Marka zachęca do bycia dumnym z roli ojca i identyfikowania się ze swoim dzieckiem. Marka ma podobać się ojcom, być żartobliwym elementem życia codziennego. Naszym celem było stworzenie brandu, który o ojcostwie będzie mówił pół żartem, pół serio.

Big Idea: Mama jest bardzo ważna, ale dziś ma wolne. To tata jest w centrum uwagi

Identyfikacja wizualna

Logo projektu opiera się na prostym znaku geometrycznym, zbudowanym głównie z okręgów. Przedstawia okulary, które za pomocą układu górnej części sugerują dobry humor bohatera marki. Nazwa jest prosta, krótka i łatwa do zapamiętania. Ze względu na łagodny, żartobliwy charakter marki, logo prezentuje zadziorność, którą często charakteryzuje się ojciec.

Budowanie doświadczeń

Pierwszym eventem społecznym, który przeprowadziliśmy we współpracy z Muzeum Śląskim, był Piknik z Bajtlem. Zakładaliśmy, że w cotygodniowych, bezpłatnych spotkaniach z maluchami na trawie, będą uczestniczyli rodzice spędzający czas na urlopach macierzyńskich i tacierzyńskich. Szybko okazało się, że piknikowaniem zainteresowane są tylko mamy. Tak przetestowaliśmy nasz pomysł i założoną grupę odbiorców. Projekt tato zainwestował w mamy, z nadzieją, że namówią swoich partnerów do udziału w kolejnych inicjatywach. Tak też się stało!

Gra Halo Misja

Kolejna próba zaktywizowania ojców z dziećmi zakończyła się uratowaniem świata przed istotami z kosmosu, którzy chcieli ukraść grawitację. Gra rodzinna Halo Misja odbyła się na terenie Parku Śląskiego. W zabawie wzięły udział także mamy, jednak to tatusiowie dowodzili swoimi drużynami, obmyślali strategię i przewodzili na trasie. Event wywołał lawinę pozytywnych komentarzy w mediach społecznościowych. Potwierdziły się nasze przypuszczenia, że istnieje zapotrzebowanie na budowanie rodzinnych przeżyć.

Szkolimy

Marzeniem inicjatorów projektu tato jest organizacja cyklicznych warsztatów tylko dla ojców. Strefa szkoleniowa, do której mama ma wstęp wzbroniony, to bezpieczna przestrzeń do wymiany doświadczeń, miejsce na zadanie pytań o ojcostwo i metody wychowawcze, znalezienie własnej drogi w byciu tatą.

Pierwsze warsztaty rozwojowe „Jak wychować silną kobietę”, zorganizowaliśmy we współpracą ze Szkołą Rodzenia Miś Kuleczka. Świetni ojcowie i ich historie pokazały nam, że warto kontynuować projekt.

W dalszej perspektywie rozwoju projektu, powstaną gadżety, gry, t-shirty, których nie powstydzi się żaden tata. Chcemy wprowadzać dobry, przemyślany design w męski świat, gdzie słowa „kocham Cię” są powodem do dumy.