Czy można zakochać się w Zagłębiu?

Zagłębiarki – nowe spojrzenie na regionalną markę

Zadanie

Promocja nowoczesnego wizerunku Zagłębia Dąbrowskiego

Narzędzia

Sklep internetowy, fanpage marki na Facebooku, blog, media relations

Zespół projektowy

Beata Nocoń
Agnieszka Stefaniak-Zubko

współpraca: Monika Urbaniak

Opis projektu

Zagłębie Dąbrowskie to region leżący na terenie województwa śląskiego, przez to często mylony jest ze Śląskiem. Z jednej strony mamy do czynienia z zacierającymi się granicami i brakiem świadomości o regionalnej odrębności Sosnowca, Dąbrowy Górniczej, Będzina i Czeladzi oraz powiatu będzińskiego, z drugiej Zagłębie jest często obiektem kpin i żartów. Równolegle wśród mieszkańców obserwuje się coraz silniejsze zainteresowanie lokalną historią i specyfiką regionu.W odpowiedzi na tę sytuację powstał pomysł promocji Zagłębia Dąbrowskiego w oparciu o nowoczesne wzornictwo, zabawne skojarzenia i grę słów, które na nowo odkrywały dobrze znane Zagłębiakom miejsca, postacie i opowieści.

Efekty

  • tytuł Firmy Przyjaznej Społeczności Lokalnej – nagroda Urzędu Miejskiego w Sosnowcu oraz Sosnowieckiego Centrum Organizacji Pozarządowych
  • projekt logo, hasła i serii ilustracji z okazji 115-lecia miasta Sosnowiec na zlecenie Urzędu Miejskiego w Sosnowcu
  • projekt logo i hasła z okazji 100-lecia niepodległości Polski na zlecenie Urzędu Miejskiego w Sosnowcu
  • projekt logo FunFestiwal w Sosnowcu na zlecenie Urzędu Miejskiego w Sosnowcu
  • indywidualne wystawy prac w zagłębiowskich instytucjach kultury
  • uczestnictwo w III Międzynarodowym Festiwalu Plakatu PlakatFest w Chorzowie
  • indywidualne projekty prac na zlecenie lokalnych restauratorów
  • kilkanaście publikacji w mediach lokalnych