Czy można zakochać się w Zagłębiu?
Zagłębiarki – nowe spojrzenie na regionalną markę
Zadanie
Promocja nowoczesnego wizerunku Zagłębia Dąbrowskiego
Narzędzia
Sklep internetowy, fanpage marki na Facebooku, blog, media relations
Zespół projektowy
Beata Nocoń
Agnieszka Stefaniak-Zubko
współpraca: Monika Urbaniak
Opis projektu
Zagłębie Dąbrowskie to region leżący na terenie województwa śląskiego, przez to często mylony jest ze Śląskiem. Z jednej strony mamy do czynienia z zacierającymi się granicami i brakiem świadomości o regionalnej odrębności Sosnowca, Dąbrowy Górniczej, Będzina i Czeladzi oraz powiatu będzińskiego, z drugiej Zagłębie jest często obiektem kpin i żartów. Równolegle wśród mieszkańców obserwuje się coraz silniejsze zainteresowanie lokalną historią i specyfiką regionu.W odpowiedzi na tę sytuację powstał pomysł promocji Zagłębia Dąbrowskiego w oparciu o nowoczesne wzornictwo, zabawne skojarzenia i grę słów, które na nowo odkrywały dobrze znane Zagłębiakom miejsca, postacie i opowieści.
Efekty
- tytuł Firmy Przyjaznej Społeczności Lokalnej – nagroda Urzędu Miejskiego w Sosnowcu oraz Sosnowieckiego Centrum Organizacji Pozarządowych
- projekt logo, hasła i serii ilustracji z okazji 115-lecia miasta Sosnowiec na zlecenie Urzędu Miejskiego w Sosnowcu
- projekt logo i hasła z okazji 100-lecia niepodległości Polski na zlecenie Urzędu Miejskiego w Sosnowcu
- projekt logo FunFestiwal w Sosnowcu na zlecenie Urzędu Miejskiego w Sosnowcu
- indywidualne wystawy prac w zagłębiowskich instytucjach kultury
- uczestnictwo w III Międzynarodowym Festiwalu Plakatu PlakatFest w Chorzowie
- indywidualne projekty prac na zlecenie lokalnych restauratorów
- kilkanaście publikacji w mediach lokalnych