Jak zwiększyć sprzedaż w Polsce i zagranicą?

Rozwiązania strategiczno-wizerunkowe dla marki Alumast

Zadanie

Firma Alumast S.A. jest wiodącym projektantem i producentem innowacyjnych rozwiązań kompozytowych, wykorzystywanych m.in. w branży kolejowej, energetycznej, wodociągowej czy drogowej.

Naszym zadaniem było zaprojektowanie strategii marketingowej, mającej na celu zwiększenie efektywności prowadzonych działań w obszarze: produkt, sprzedaż, marketing, a docelowo zwiększenie zysków.  Zaczęliśmy od wielu godzin wywiadów pogłębionych z pracownikami oraz klientami firmy, aby odkryć wąskie gardła i zrozumieć istotę problemów, które utrudniały wzrost sprzedaży i rozwój organizacji. Na podstawie analizy rynku, trendów oraz konkurencji zdefiniowaliśmy nowe rynki zbytu,  zaprojektowaliśmy przemyślaną politykę sprzedażową i marketingową, która uwzględniała ekspansję marki również na rynki zagraniczne.

Narzędzia

Realizację prac rozpoczęliśmy od wielu godzin wywiadów pogłębionych z pracownikami oraz klientami firmy, aby odkryć wąskie gardła i zrozumieć istotę problemów, które ograniczały wzrost sprzedaży i rozwój organizacji. Na podstawie analizy rynku, trendów oraz konkurencji zdefiniowano nowe rynki zbytu, zaprojektowano przemyślaną politykę sprzedażową i marketingową, przewidującą ekspansję marki również na rynki zagraniczne.

Zespół projektowy

Agnieszka Jasińska
Agnieszka Wyszyńska
Kasia Pikuła
Liam Grindley
Katarzyna Breczko

współpraca: Agnieszka Stefaniak-Zubko

Dodatkowe zadania

Rebranding

Chcąc stworzyć spójny wizerunek marki Alumast, postanowiliśmy uprościć logo. Ze względu na mocną budowę i zniekształcenie liter, nazwa firmy była nieczytelna, co utrudniało jej zapamiętanie. Wyzwaniem było stworzenie logo, które zachowa charakter oryginału. Skupiliśmy się na dobraniu typografii i stworzeniu znaków, które dodały czytelności i nowoczesności.

 

Katalog produktów

Wyzwaniem było przedstawienie słupów kompozytowych w sposób nowoczesny i atrakcyjny dla odbiorcy, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich parametrów technicznych. Musieliśmy także pamiętać, że odbiorcą folderu będzie zarówno architekt, jak i wykonawca czy inwestor, a ich potrzeby znacząco się różnią. Na potrzeby katalogu stworzyliśmy kilkadziesiąt ikon oraz nowych rysunków technicznych produktów.